7 Eylül 2012 Cuma

KIŞ HAZIRLIKLARI-KONSERVE MENEMEN...

 Merhaba, geçen günkü postum da yaptığımız  kış hazırlıklarından bahsetmiştim.. Sıra geldi ilkini paylaşmaya.. İlk olarak menemen konservesinden başlamak istiyorum... Menemen özellikle  kahvaltılarda ve evde yemek olmadığında hemen yapılıp her öğünde yenebilecek bir lezzettir.. Konserveler hem  acil durumlarda kullanmak amaçlı, hemde yazın sebzenin bol ve daha lezzetli olanlarını değerlendirmek  için yaptığımız bir yöntem..



Malzemelerimiz:
10 kg sert domates(bardak domatesi dediğimiz, pazardan alırken konservelik derseniz yardımcı oluyorlar)
3-4 kg yeşil biber (tamamen sizin damak tadınıza kalmış azaltıp çoğaltabilirsiniz)
tuz.
Hazırlanışı:
Domatesleri yıkayıp kabuklarını soyuyoruz.

Yemeklik olacak şekilde küp küp doğruyoruz.
Aynı şekilde doğradığımız biberlerle geniş bir tencerede pişmeye bırakıyoruz. Ara ara karıştırıyoruz.


Tuzunu ayarlayıp koyduktan sonra, kaynar halde konservelik kavanozlara koyup kapağını sıkıca kapatıp ters çeviriyoruz.
İnce bir battaniye yada herhangi bir örtü ile sıkıca  sarıyoruz. 2 gün kadar bu halde bekletiyoruz.. Sonra istediğimiz zaman kullanıyoruz.
Bu ölçüden yarım kiloluk kavanozlardan yaklaşık 10 adet çıkıyor...
İstediğinizde 2 orta boy soğanı yemeklik doğrayıp sıvı yağla  güzelce kavurduktan sonra üzerine yaptığımız bu konserveden döküp hafif pişiriyoruz. Üzerine 2 yumurta kırıyoruz.. Menemenimiz hazır..

Afiyet olsun. Sevgiler.

5 yorum:

  1. Canım nefis olmuş,ben domates konservesi hazırladım ama melemen hazırlayamadım daha.Eline koluna sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık. Ben bu konserveyi sadece menemende değil, kışın birçok yemekte gönül rahatlığıyla kullanıyorum. Kışın hormınlu domateslerdense mis kokulu domateslerle yaz lezzetlerini aramıyoruz :)

    YanıtlaSil
  3. hayirli cumalar
    kullanmak icin aldigimiz domatesin bile tadi yok arkadasim
    konserveler bizim hayalimizden öte gidemiyor :(
    memleketimin herseyi güzel
    bak yine ah gurbet diyesim geldi
    ellerin dert görmeye bereketli olsun

    YanıtlaSil
  4. iyi günlerde tüketin canım. dizi dizi pek güzel görünüyorlar kavanozlarda:)

    YanıtlaSil
  5. kışın ağız tadıyla yemek nasip etsin Allah ekmeği bana bana yemeside pek güzel olur menemenin

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...