2 Temmuz 2012 Pazartesi

SAÇAKLI POĞAÇA...

    Merhaba herkese sağlıklı, mutlu bir hafta diliyorum. Bugün sizlere çok güzel bir poğaça tarifim var.. Tarif sevgili kuzenim Elif 'e ait.. Büyümüşte ablasına poğaça yapmış. İnsanın yedikçe yiyesini getiren bir lezzet. Birinin sizi durdurması lazım. Tarifi cahide&jibek sitesinden almış. Bir güzel de yapmış:)) Bizde afiyetle yedik...


Malzemelerimiz:
Hamuru için:
1 su bardağı yoğurt
2 su bardağı ılık süt
2 adet yumurta
2 yemek kaşığı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kuru maya(42 gr)
1 tatlı kaşığı tuz
8 su bardağı un(unun cinsine göre ilave etmeniz gerekebilir)
Üzerine sürmek için 1 adet yumurta sarısı

Süslemesi için:
kırmızı pul biber
ince ince kıyılmış dereotu
ince ince kıyılmış maydanoz
rendelenmiş kaşar peyniri
İçine koymak için beyaz peynir
dışını sıvamak için labne peyniri

Hazırlanışı:

  • İlk önce sütün içinde kuru mayayı açıyoruz.
  • Sonra diğer malzemelerle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.
  • Üzerini nemli bir bezle kapatıp güneşli bir yerde veya fırında yada mikrodalgada kapağını kapatıp mayalanmaya bırakıyoruz. (tabiki de fırını ve mikrodalgayı çalıştırmıyoruz :) )
  • Mayalanan hamurdan iki ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elimizde yuvarlıyoruz. 
  • Üzerine yumurta sarısı sürüyoruz.
  • Pişirme kağıdı serdiğimiz veya yağladığımız tepsimize diziyoruz.(10 dakika kadarda tepsi de mayalandırıyoruz)
  • Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Pişirip soğuttuktan sonra her bir poğaçanın ortasını yarım kesiyoruz.
  • İçine çatalla ezdiğimiz beyaz peynirden koyuyoruz.
  • Sonra ağız kısmını labne peyniriyle sıvayıp dereotu, pul biber, maydanoz veya rendelenmiş kaşar peynirine bandırıyoruz.
  • Poğaçalarımız hazır..
Afiyet olsun. Sevgiler...

14 yorum:

  1. çok güzel olmuş ellerinize sağlık bunu bende yapmak istiyorum yapınca paylaşırız :) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bu poğaçaları hep görüyorum, bir türlü denemek nasip olmadı. elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. merhaba canım,
    sevgili kuzenin Elif in ellerine sağlık...
    ben bu poğaçayı çok ama çoook sevdim ...
    HAİKA GÖRÜNÜYOR...

    ve mutlaka deneyeceğim...
    karnımda açkene yapılır mu bu bana :))
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Minik minik atıştırmak için çok harikalar.Ellerinize sağlık,bayıldım :)

    YanıtlaSil
  5. Mmmm bende çok sever ve sık sık yaparım. Adaşımın ellerine sağlık, sana da afiyet olsun canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. dün bende yağızın doğum günü için yapmıştım,sahiden nefis bu poğaçalar,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. nasılda güzel olmuş canım.pamuk gibi.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. masAllah elleri dert görmesin yegenimizin
    afiyetler olsun canim

    YanıtlaSil
  9. Canım nefis bir poğaça olmuş,ellerine sağlık.Çok güzel görünüyorlar.Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. nihayet bloglari ziyaret edecek vakit buldum.turkiyeye gidecegim haftaya okadar isim vardi ki.hediyeler,bavullar bir dolu is.mesajini gorunce hemen iadeyi ziyaret yapmak istedim.pogacada super gorunuyor ama adi cok cazip degilmis.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim, bak ben de güya ekmekçiyim:) ama bu şirin ekmekçiklerin tarifi bende yoktu, ellerine sağlık pek tatlı görünüyorlar. Yazıyorum hemen ekmek tarifini:)

      Sil
  11. Sonu garanti bir tarif belli..
    Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. Cok tatli olmus bunlar ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  13. Benimde hep yamkak istediğim ancak poğçaları pişirip sakallı olarak yetiştiremediğim bir tarif:)
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...