20 Temmuz 2012 Cuma

KABAK ÇORBASI...

Merhaba, nasıl gidiyor bakalım Ramazan? Beni soracak olursanız, şimdilik iyi de ilerleyen saatlerde ne olur bilemem:)) Geçen günkü yazımda annemin bahçesinin  ilk mahsülünün kabak olduğundan bahsetmiştim. Bu sene maşallah o kadar verdi ki kabaklarımız eşe dosta vere vere bitiremedik. Bende daha önceden evdekilerin lezzet testinden geçmiş olan, bu çorbadan yaptım. Belki akşama sizin için güzel bir fikir olabilir. Tarifini sevgili mutfak sırları'ndan almıştım.


Malzemelerimiz:
3 adet  kabak
1 adet patates
1 adet kuru soğan
1 adet havuç
1,5 kilo sıcak su
yarım çay bardağı sıvı yağ
tuz,nane,pul biber

Hazırlanışı:

Bütün sebzelerin kabuğunu soyup küp şeklinde kesiyoruz.
Sıvı yağı tenceremize koyuyoruz. Üzerine sebzelerimizi de koyup 4-5 dakika kadar kavuruyoruz.
Üzerine sıcak suyu ekleyip sebzeler pişene kadar pişiriyoruz.
Blendırdan geçiriyoruz. Baharatlarını da koyuyoruz çorbamız hazır..


                Kabağın dalındaki son görüntüsü. Çünkü 2 saniye sonra onu dalından bendeniz kopardı:(((
                                                             Bugünkü kabak hasılatımız:))
Buda benim bu yaz bahçede bulduğum, daha doğrusu onun beni bulduğu kedim. Kedim diyorum çünkü artık ondan kendimi sorumlu tutuyorum. Ne zaman bahçeye çıksam hemen dibimde. O kadar sevimli ve hareketli ki, kedileri sevmeyen beni bile kendine hayran bıraktı. Hiç peşimden ayrılmıyor kabakları da onunla beraber topladık:)))
Yeğenlerimle adını boncuk koyduk, ama ismine henüz alışamadı. Çağırınca hiç tarafımıza bakmıyor da:))

Afiyet olsun. Sevgiler.... 

5 yorum:

  1. çorba nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık çok besleyici bir çorba olmuş..
    Hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
  3. ramazan yında başlangıç için çorba çok iiyi olur....

    ellerine sağlık canım....
    kocaman sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. Canım nefis bir çorba olmuş,ellerine sağlık.Hayırlı ramazanlar olsun.Bu arada Boncuğa bayıldım,maşallah çok tatlı.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir çorba olmuş ellerine sağlık canım..kediciğede bayıldım..çokk tatlı:))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...