31 Temmuz 2012 Salı

KABAKLI PEYNİRLİ TUZLU KEK...

   Merhaba, bu aralar kabaklı tarif çok paylaştım.. Bıktınız belki de :))) Benimde bahçemizdeki kabakları değerlendirmem lazım dimi ama:)) Bu tarif tamamen benim atmasyon yaptığım bir kek olarak fırına verildi. Sonucu hakkında hiç bir fikrim yoktu. Piştiğinde etrafımdaki  herkeste oruçlu olduğu için tattıramadım da, kokusu ve görüntüsü çok güzel gözüküyordu. İftar olduğunda orucumuzu açar açmaz herkese bundan ikram ettim. (meraktan emrivaki  yaptım desem daha doğru) Herkesten de olumlu yanıt alınca tarifini paylaşmak istedim. Buyurun bakalım....


Malzemelerimiz:
3 adet yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı kadar beyaz peynir
1 adet kuru soğan
yarım demetten az ince doğranmış dereotu
1 adet rendelenmiş orta boy kabak
2 tatlı kaşığı nane
1 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı çörek otu
2 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un


Hazırlanışı:
Yumurtalarımızı çırpma kabımıza alıp, tel çırpıcıyla 1 dakika kadar çırpıyoruz.
Un ve kabartma tozu hariç diğer bütün malzemeleri koyup,güzelce karıştırıyoruz.
En son olarak kabartma tozunu ununu da koyup karıştırıyoruz.
Yağlanmış kek kalıbımıza döküyoruz. Kalıptan kolay çıkması için yaptığımız işlemleri buradaki önemli not kısmını okuyup uygulayabilirsiniz. 
175-180 derecede ayarladığımız fırınımızda 45-50 dakika kadar pişiriyoruz.
Kekimiz hazır..

Afiyet olsun. Sevgiler....

9 yorum:

  1. harika bir tarif ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Bende çok beğendim ellerine sağlık canımm :)

    YanıtlaSil
  3. çok leziz görünüyor canım ellerine sağlık ..

    YanıtlaSil
  4. bende yaparım güzel olur ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  5. burdan güzel ve değişik gözüküyor eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. HIMMM NEFİS GÖRÜNÜYOR CANIM ,ELLERİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  7. harika gözüküyor

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. tatlı tuzlu fark etmez yeterki kek olsun ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...