28 Mayıs 2012 Pazartesi

NEVZİNE TATLISI...

   Merhaba, yeni haftanın herkese sağlık, mutluluk huzur getirmesi dileğiyle.. Haftaya nefis bir tatlıyla başlayalım. Bugün size yapması basit  tadı enfes bir yöresel tatlı tarifim var.. Nevzine  Kayseri yöremize ait bir lezzet. Tarifini mutfağım programından almıştım. İçine koyduklarımdan da anlaşılacağı gibi biraz kalorisi yüksek bir tatlı.. Ama tadı muhteşem. (sık sık yapmasak sorun olmaz dimi ama:))) Bizim evde herkes tarafından çok beğenildi. Bildiğiniz gibi Cumhurbaşkanımız da Kayserili, kendisinin en sevdiği tatlı  buymuş.. Türkiye ziyaretinde Amerika Başkanı Obama 'ya Çankaya Köşk'ünde bu tatlıdan ikram edilmiş...


Malzemelerimiz.
Yaklaşık 1 kg un
1 yumurta 
1 su bardağı ceviz
1 su bardağı tahin
1 su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı sirke
2 çay kaşığı karbonat
1 su bardağı süt
1 paket margarin

Şerbeti için:
3 su bardağı şeker
2 su bardağı su
1 çay bardağı pekmez

Hazırlanışı:

  • İlk önce şerbeti yapmaya başlıyoruz. Şekerle suyu ocağa koyuyoruz.
  • Kaynamaya başladıktan 5 dakika sonra ocaktan indiriyoruz.(bu kısım çok önemli dikkat)
  • Soğumaya bırakıyoruz. Ilıdıktan sonra içine pekmezi döküp güzelce karıştırıp soğumaya bırakıyoruz.
  • Diğer tarafta margarinimizi kısık ateşte eritiyoruz.
  • Yoğurma kabımızın içine sırasıyla sütü, sıvı yağı,sirkeyi erittiğimiz margarini de  koyup güzelce karıştırıyoruz.
  • Yumurtayı da koyup karıştırıyoruz.Tahini de ekliyoruz. Biraz un ve karbonat ekleyip yoğurmaya başlıyoruz.
  • 1 bardak cevizide ekleyip aldığı kadar unla elimize yapışmayacak bir hamur yapıyoruz.
  • Daha sonra hamuru elimizle güzelce fırın tepsimize yayıyoruz.
  • Çatalın ters tarafıyla durup çekerek dalgalı bir şekilde üstünü çiziyoruz.



  • Son olarak bıçakla kare dilimler şeklinde kesiyoruz.
  • Önceden ıstılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Fırından çıkarttıktan 5-6 dakika sonra soğuk şerbeti üstüne döküyoruz. Soğuduktan sonra servis ediyoruz.


Afiyet olsun. Sevgiler...

27 yorum:

  1. Yapmak istediğim bir tatlı, hep erteliyorum. Tarif de doğru yerden alınmış.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir tatlı olmuş,hemde kolay.Havaların hala yağışlı ve ılık geçtiğini düdünürsek tatlı ıyı gidiyor bu havalar da ,ellerıne saglık canım.

    YanıtlaSil
  3. eminim harikadır, denencekler arasında...

    YanıtlaSil
  4. HARİKASIN....bir dilim alsam nasıl güzel olur yaa :))
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Lezzetli bir tatlı olduğunu duymuştum ama hiç denemedim ilk fırsatta denemek isterim ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. offf.harika olmuş canım.nasılda canım çekti.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım tatlın harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım yapılışıda kolaymış denemek lazım..

    YanıtlaSil
  9. İsmini hep duyarım ama hiç denemedim.İlk fırsatta denemek isterim

    YanıtlaSil
  10. hiç bilmediğim bir tatlı...
    ama harika görünüyor...
    ellrine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Hııım görüntü olarak hiç karşılaşmadığım değişik ve güzel bir tarif.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Hiç denemedim ama bu güzel görüntüden sonra canım çekti. Ellerinize sağlık, afiyet olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Aman bu bomba olmuş, ama kırk yılda bir .Ben yarım ölçü deneyeceğim, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Arkadaşım; şu tatlı her yerde çıkıyor karşıma, her seferinde gözümü kapatıyor ve geçiştiriyorum yapmayayım diye:)) Ama bu tariften sonra kaçışım olamayacak sanırım daha fazla:) Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık süper bir tatlı olmuş.
    Üzerindeki izlere vuruldum.
    Kandilinizi de kutlarım, sevgiler Pırıl.

    YanıtlaSil
  16. denedim.bakalım nasıl olacak.

    YanıtlaSil
  17. fırından çıktı,şerbetini çekti.inanılmaz kıyır kıyır bir tatlı bu kadar yağ şerbet ve pekmez biraz ağır olacak demiştim ama hiçte öyle değil.süper.sık sık yaparım artık

    YanıtlaSil
  18. Denedimmm,süperrrrr,olduuuuuu,bakalım müştereilerimin yorumu ne olacakk

    YanıtlaSil
  19. denedim ben beğendi, bakalım yiyen müşterilerimin yorumu ne olacak:)

    YanıtlaSil
  20. pekmezi sıcakken döktüm

    YanıtlaSil
  21. http://nurtenbegendi.blogspot.com/2013/08/nevzine-yaptim.html
    Tarifinizi aldım, yaptım. Şimdi soğumasını sabırsızlıkla bekliyorum. Bloğumda adresinize link verdim. Sevgiler, selamlar.

    YanıtlaSil
  22. Tarif icin tesekkurler hekes begenerek yedi

    YanıtlaSil
  23. Merhaba,
    Tarifiniz çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.
    Benim gerçek nevzine tarifime de göz atarsanız sevinirim. :)

    http://sevimli-tarifler.blogspot.com.tr/2014/02/gercek-kayseri-nevzinesi.html

    YanıtlaSil
  24. Thanks to my father who told me regarding this web site, this weblog
    is truly awesome.

    Also visit my site; working online for google

    YanıtlaSil
  25. ellerine sağlık canım tatlın harika görünüyor.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...