29 Mayıs 2012 Salı

MUHALLEBİLİ BİSKÜVİ PASTASI...

     Merhaba, bu pasta benim ilk mutfağa girdiğimde yaptığım pastadır. Onun için bende yeri özeldir. Tabi o zamanlar acemi olduğum için başarılı sonuçlar alamıyordum. (yaklaşık 15 sene öncesinden bahsediyorum) Ya şekeri fazla ya unu az oluyordu. Yada  muhallebinin dibini tutturuyordum, bazende  topak topak yapıyordum.. Ama ısrarla yapmaya devam ediyordum. Bir sürü deneme yanılmadan sonra başarılı sonuca ulaşmıştım. Zamanla içine muz ekledim. Son yıllarda üstüne vanilyalı sos yada çikolata sosu  döküyorum.Uzun zamandır da yapmıyordum. Taki kuzenim Birsen senin şu meşhur büsküvili pastandan yap da yiğelim diyene kadar. Bütün bu yazdığım anıları düşünerek yüzümde tebessümle yaptım. Üzerine vanilyalı sos yapıp döktüm. Biz  geçmişi  yaad ederek, kah gülerek kah hüzünlenerek afiyetle yedik. Hafif pastaları seviyorsanız denemenizi tavsiye ederim. Şimdi lafı daha fazla uzatmadan tarifimize geçelim:)))




Malzemelerimiz:
Muhallebisi için:
14 yemek kaşığı şeker
8 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 litre süt
1 yemek kaşığı margarin veya tereyağı
---------------------------------------------------------
2 paket petit beurre kare bisküvi
2 adet muz
---------------------------------------------------------
Üzerine sos istiyorsanız,
2,5 su bardağı süt
1 paket vanilya sosu

Hazırlanışı:

  • İlk önce şekeri unu ve nişastayı karıştırıp pişireceğimiz tencereye alıyoruz.
  • Daha sonra sütü azar azar ilave ediyoruz. Topak topak olmaması için  tel çırpıcıyla karıştırıyoruz.
  • Ocağa alıyoruz. Sürekli karıştırarak pişiriyoruz.
  • Ocaktan aldıktan sonra 1 yemek kaşığı margarini koyup güzelce karıştırıp eritiyoruz.
  • Ilıdıktan sonra, bisküvilerin 1 tanesini  dörde bölecek şekilde içine kırıyoruz. Bisküvileri fazla dağıtmadan muhallebiyle iyice karıştırıyoruz.
  • Çıkarırken zorluk yaşamamak için içine streç film serdiğimiz kalıbımıza yarısını yayıyoruz.
  • Üzerine muzları kesmeden bütün halde yerleştiriyoruz.
  • Daha sonra kalan diğer yarısını da döküp güzelce yayıyoruz.
  • Üzerini streç filmle kapatıp derin dondurucuda en az 4 saat bekletiyoruz.
  • Diğer tarafta vanilyalı sosu sütle pişirerek hazırlıyoruz. Piştikten sonra kabuk bağlamaması için ara ara karıştırıyoruz.
  • Servis ederken derin dondurucudan çıkardığımız pastamızın üstüne döküyoruz.
  • Ben süslemek için çikolata rendeledim. Siz çekilmiş  fındık, fıstık, cevizle süsleyebilirsiniz.


Afiyet olsun. Sevgiler...

6 yorum:

  1. Canım nefis olmuş, canım çekti.Olsa da bir dilim yesem:)Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık benimde canım bir dilim istedi :)

    YanıtlaSil
  3. Lezzetli ve şık,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. ben de meshur pastandan sabah kahvemin yanina bir dilim aldim.

    YanıtlaSil
  5. ofofof....o nasıl bir görüntüdür öyle bayıldım ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. elerine sağlık canım şu anda canım çekti ama olmazki napçaz şimdi:))
    çok cici bu pasta:)))
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...