24 Mayıs 2012 Perşembe

MISIR UNLU KEK...

   Merhaba, herkesin Regaip Kandili mübarek olsun. Allah  dualarınızı(mızı) kabul eder inşallah..
Gelelim bugünkü tarifimize, Hiç mısır unlu kek yediniz mi? Bende geçen yıllarda yaptığımız amca kızları gününde ilk defa yemiştim. Sevgili kuzenim Nagihan yapıp getirmişti. Herkes çok beğenerek yemişti. Hatta Nagihan'a her günde sen bunu yap başka bir şey yapıp getirme demiştik.. Geçen gün, canım bu kekten istedi. Ama tarifi bende yoktu, hemen kuzenimi arayıp tarifi alıp yaptım))) Biz Karadenizli bir aile olduğumuz için mısır unu damak tadımıza çok uygun. Bizim evdekiler çok sevdi. Hatta babam üç dilim yedi yani düşünün.. Bakalım sizler sevecek misiniz? Buyurun bakalım....




Malzemelerimiz:
3 adet yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağından 1 parmak az sıvı yağ
1,5 su bardağı yoğurt
2 su bardağı mısır unu
2 su bardağı beyaz un
2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Hazırlanışı:

  • İlk önce yumurta ile şekeri mikserle 5 dakika kadar çırpıyoruz.
  • Mikserin uçlarını çıkartıyoruz.
  • Daha sonra sıvı yağla yoğurdu ilave edip çıkardığımız uçların biriyle elimizle karıştırıyoruz.,
  • Kabartma tozu ve vanilyayı ilave ediyoruz.
  • En son olarak da mısır unu ile normal unu koyup güzelce karıştırıyoruz.
  • İçine sevgimizi katmayı unutmuyoruz:)))
  • Yağladığımız kalıbımıza döküyoruz. Kalıptan kolay çıkması için yaptığımız işlemleri buradaki önemli not kısmını okuyup uygulayabilirsiniz. 
  • 170 derece ayarladığımız fırınımızda yaklaşık 45-50 dakika kadar pişiriyoruz.
  • Fırından çıkarır çıkarmaz kalıbımızdan servis tabağımıza ters çeviriyoruz.


Afiyet olsun. Sevgiler....

30 yorum:

  1. Canım günaydın hayırlı kandiller dilerim,Allah herkesin gönlünün muradını versin, sağlıklarla,huzurla nice kandillere inşallah.Kekin çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş ellerine sağlık bende dün akşam yaptım benimkide güzeldi :) yanlız ben kek yaptıkça benim koca uyuz oluyor o ayrı konu :))

    YanıtlaSil
  3. seninde Kandilin mübarek olsun canım buarada :)

    YanıtlaSil
  4. hepimizin kandili mübarek olsun..bir kaç defa duymuştum mısır unlu kek ama hiç yemedim,,ellerine sağlık deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  5. Güzel dileklerin için teşekkür ederim arkadaşım.
    Senin de kandilin mübarek olsun.
    kek nefis ellerine sağlık bereketler dilerim..

    YanıtlaSil
  6. MISIR UNUNU ÇOK SEVERİM,KEKE DE ÇOK YAKIŞIR ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık,ben de susamlı yapıyorum severek yiyoruz,çok güzel kabarmış senin kekin de...
    Hayırlı kandiller,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Kek nefis görünüyor,kandilin mübarek olsun,sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Berat kandili yazmışsın,Regaib olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım teşekkür ederim.uyardığın için.regaip bilip berat yazmam neye delalet acaba:))

      Sil
  10. Canım öncelikle Regaip kandilin mübarek olsun... Ne güzel olmuş kekin. Ellerine sağlık kıyır kıyırdır şimdi o.. Miss gibi de kokar:))) Ay ay ay canım mı çekti ne:))))
    Bende alınmayı bekleyen bir ödülün var canım,
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık canım senin de kandilin mübarek olsun.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. mısır unlu kek daha önce hiç denememiştim...
    gerçekten güzel bir alternatif olmuş...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. mısırunlu kek nasıl olur bilemedim. görünüşü çok güzel, güzel de kabarmış. Ama mısır unu denince benim eklıma mısır ekmeği geliyor...
    kandilinizi de kutlarım...

    YanıtlaSil
  14. hayırlı kandiller sana da canım... ben de evlendikten sonra tanıştım mısır unuyla: ) ama kekini denememiştim... aklımd aolsun. ellerine sağlık: )

    YanıtlaSil
  15. Canım,
    Kandilini kutlar, Hayırlara vesile olmasını dilerim.
    Kek nefis görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. denemedim canım hiç ama görüntü en kısa zamanda dedirtti bana:)
    ellerine sağlık ve hayırlı kandiller..

    YanıtlaSil
  17. Senin de kandilin mubarek olsun canım.
    Kekte mısır unu bazen bende kullanırım ve severim,çok da güzel oluyor.
    Senin kek harika kabarmış,harika görünüyor,nefis nefiss Ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Nefis olmuş gerçekten
    Hayırlı kandiller
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Senınde kandılın kutlu olsun canım.Bizde çok sevıyoruz mısır unlu hamur işlerini çok harıka olmuş ellerine saglık

    YanıtlaSil
  20. harika kek deneme listeme alıyorum insan değişik bir şeyler yapmak istediğinde hemen yapmalı ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağlık canım....
    seninde mübarek olsun
    :)))

    YanıtlaSil
  22. eline sağlık canım nefis olmuş hayırlı kandiller dilerim Allah dualarını kabul etsin hayırlara vesile etsin inşallah. selamlar

    YanıtlaSil
  23. Ellerine sağlık canım hayırlı cumalar kandilimiz mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  24. mis gibi harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. OFF DİYORUM SÜPER OLDU.

    YanıtlaSil
  26. merhabalar mısır unlu keki eşimin halasında yemiştim ilk üzerindede bütün bütün cevizler vardı tadı hala damağımda biz hazır sanmıştık ağızda dağılıyordu ben yaptım dediğinde aaaaa falan diye şaşırmıştık yani :)
    sonra ben tarifi aldım denedim ama nedense bi türlü yapamadım artık el lezzetimidir benm beceriksizliimii bilemem :)
    maden sulu bi tarifti o bu tarifnizi not aloyorum mutlaka deneyeceğim sevgiler bende beklerim nisamla.blogspot.com

    YanıtlaSil
  27. Mısır unu keklere şerbetli tatlılara yakışıyor elerine saglık

    YanıtlaSil
  28. ben içine hiç beyaz un koymam sadece mısır unuyla yaparım içine buğday unu girerse bi anlamı kalmıyor :O)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...