2 Mart 2012 Cuma

PEKMEZLİ KURABİYE...

   Pekmezin faydaları malum.
Pekmez yediremediğiniz çocuklarınıza pekmezli kurabiye yapıp yedirebilirsiniz. Benimde 2 yaşında yeğenim var ona pekmez yediremiyoruz. Bizde böyle bir yöntem  denedik. Çok işe yaradı bayıla bayıla yedi. Sizde bu yöntemi deneyebilirsiniz.
Malzemelerimiz:
1 çay bardağı pekmez
1çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı nişasta
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
(arzuya göre üzerine pudra şekeri)


Hazırlanışı:
İlk önce şeker, pekmez tereyağı iyice yoğuruyoruz.
Daha sonra yoğurt ve sıvı yağı da koyup iyice karıştırıyoruz.
Nişasta kabartma tozu da koyup aldığı kadar unla elimize yapışmayacak şekilde bir hamur yapıyoruz..
Hamurdan ceviz büyüklüğünde alıp elimizde yuvarlayıp şekil veriyoruz. Pişirme kağıdı serdiğimiz veya yağ sürdüğümüz tepsiye diziyoruz.
Tabi içine sevgimizi de koymayı ihmal etmiyoruz:)
180 derecede hafif kızarana kadar pişiriyoruz.
Arzuya göre üzerine pudra şekeri serpebiliriz..

Afiyet olsun.sevgiler...

4 yorum:

  1. AKŞAM ÇAYIMIZIN YANINDA HARİKA GİTTİ

    YanıtlaSil
  2. tamda diete girdiğimde böyle güzel tarifleri görmem hiç hoş olmadı ama bu tarifi mutlaka deneyeceğim evde dolu pekmez var kimse yemiyor bu tarife çok yakışacağını düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen bende Ebru'cum kimseye yediremediğim pekmezlerden yola çıkarak bunu yaptım zaten:))))

      Sil
  3. Arkadaşım ben girmediğimde neler yapmış diye gezerken farkettim. Ellerine sağlık. Görüntü iştahımı arttırdı diyebilirim. Kurabiyelere bayılıyorum. Çayla kahveyle hemen hemen hergün tüketiyorum. Pekmezli tatları ailecek severiz. Kurabiye tarifini denenecekler içerisine aldım şekerim. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...