10 Şubat 2014 Pazartesi

LİMONLU KURABİYE...

Merhaba, ne zaman bloga daha çok zaman ayıracağım desem birşeyler çıkıyor ve olmuyor. Bende artık herşeyi akışına bırakmaya karar verdim. Ne vakit fırsat bulursam o zaman sizinle paylaşımda bulunacağım.(Çaktırmayın totem yapıyorum. Belki işe yarar:))
Bugün sizinle paylaşacağım tarif aromalı tatlardan hoşlananların seveceği güzel bir lezzet.
Tarif sevgili kızkardeşim Yıldız'a ait.Bu tarifi geçen gün bize geldiğinde yaptı. Evdekilerden de geçer not aldı. Hatta çabucak bitti. Bu güzel tarifin için teşekkürler canım kardeşim. Şimdi gelelim tarifimize..
 Malzemelerimiz:
Yarım su bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı yumuşamış tereyağı
yarım su bardağı pudra şekeri
1 adet yumurta
3 yemek kaşığı limon suyu
1 adet limon kabuğu rendesi
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
4 su bardağı un

Üzeri için bir kase kadar toz şeker

Hazırlanışı:
Un hariç bütün malzemeleri yoğurma kabımızda güzelce karıştırıyoruz. Daha sonra unumuzu da ilave edip güzelce yoğuruyoruz.(hamurumuz kulak memesi yumuşaklığında bir hamur olacak)
Hamurumuzu merdane yardımıyla yarım santim kalınlığında tezgahımızda açıyoruz.
Elinizde olan herhangi bir kalıpla şekillendiriyoruz. Kalıbınız yoksa çay bardağının ağız kısmıyla da şekil verebilirsiniz.
Daha sonra kurabiyelerin üst kısımlarını toz şekerine buluyoruz.
Pişirme kağıdı serdiğimiz yada güzelce yağladığımız tepsimize diziyoruz.
180 derecede çok hafif üzerileri kızarana kadar pişiriyoruz.
Kurabiyelerimiz soğuduktan sonra servis ediyoruz.

Afiyet olsun. Sevgiler...

3 yorum:

  1. Ellerine sağlık dışı şekerli kurabiyeleri severim :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım nefis olmuşlar görüntüsünden belli :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. valla ilk kez bir tarifinizi beğenmedim yanlış birşeyler var :) ya da ben beceremedim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...