6 Kasım 2012 Salı

FIRINDA BEŞAMEL SOSLU KARNABAHAR...

Merhaba, artık kış kendini iyice göstermeye başladı. Kış sebzeleri, reyonlarda yerlerini çoktan aldı bile.. Bizim mutfağımızda  yaz sezonunu kapatıp kışa geçti. O yüzden kışa karnabaharla merhaba demek istedim. Karnabahar, her ne kadar pişerken sevimsiz bir koku yaysa da, tam bir vitamin deposudur. Sevgili anneler, karnabahar yemeyen miniklerinize bu tarifimi yapıp yedirebilirsiniz. Emin olun çok sevecekler. Test edildi, tarafımdan onaylandı:))) Benim 3 yaşındaki yeğenim Asya çok severek yedi. Sizlerin de beğenisine sunuyor şimdiden kış günlerinizde sıcak sofralar muhabbetler diliyorum.
Malzemelerimiz:
1 orta boy karnabahar
2 adet orta boy kuru soğan
250-300 gr. kıyma
1 yemek kaşığı salça
3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
tuz,pul biber

Beşamel sosu için:
2 yemek kaşığı tereyağ
3 yemek kaşığı un
4 su bardağı süt
tuz,
Üzeri için yaklaşık 2 su bardağı kadar rendelenmiş kaşar peyniri

Hazırlanışı:
İlk önce karnabaharımızın  çiçeklerini çok küçük olmamak kaydı ile birbirinden ayırıyoruz.
Güzelce yıkıyoruz. Üzerini geçecek kadar suyla çok dağılmadan haşlayıp,süzüyoruz.
Karnabaharımız haşlanırken kuru soğanlarımızı yemeklik küp küp doğruyoruz.
3-4 yemek kaşığı sıvı yağ ve 1 yemek kaşığı salçayla hafif kavuruyoruz.
Kıymayı da ilave edip güzelce kavuruyoruz. Tuzunu pul biberini de ilave ediyoruz.
Haşlanan karnabaharlarımızı borcam tepsimize diziyoruz. Üzerine hafifçe tuz serpiyoruz.
Hazırladığımız kıymalı harcı her tarafına eşit bir şekilde dağıtıyoruz.
2 yemek kaşığı tereyağımızı geniş bir tencerede eritiyoruz.
Üzerine 3 yemek kaşığı un ilave edip hafif kavuruyoruz.
4 su bardağı sütü azar azar ilave ediyoruz.
Topak topak olmaması için tel çırpıcı kullanıyoruz.
Kaynayana kadar sürekli karıştırıyoruz.
Piştikten sonra sıcak halde, kıymalı harcın üstünü kaplayacak şekilde güzelce döküyoruz.
En son olarak rendelenmiş kaşarı her tarafına eşit miktar da serpiyoruz.
180 derece ayarladığımız fırınımızda üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Sıcak servis ediyoruz.

Afiyet olsun.Sevgiler..

6 yorum:

  1. karnabaharın en sevdiğim halidir,ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. oh eline sağlık nefis olmuş

    YanıtlaSil
  3. beşamel soslu yemeklere bayılıyorum :)))
    öok güzel görünüyor...
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. aman Allahim ne kadar

    lezetli gorunuyorr ! ellerinize

    saglik


    blogunuzu çok sevdim

    sevgiler saygilar

    mutlaka benim bloga da bekliyorum

    belçikadan selamlar


    bisous bisous

    www.fraise-framboise.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. hiç düşünmeden yapın karnıbahar ailede kimse sevmez bizim yaptım herkez bayıldım teşekkür ederim tarif için.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...