29 Mart 2013 Cuma

KİVİ REÇELİ...

Merhaba, bugün sizlere çok güzel bir reçel tarifim var. Bilenler bilir kivi bir kaç senedir Doğu Karadeniz' de ciddi anlamda üretilip satılıyor. Hatta o kadar karlı ve verimli hale gelmeye başladı ki bazı kişiler çay ağaçlarını söküp yerlerine, üretimi daha az zahmetli kazancı daha bol olan kiviyi dikmeye başladılar. Artık bizlere de memleketten çay yerine kivi gelir oldu :) Evde de fazla seveni olmadığından reçel yaparak değerlendirelim istedik. Daha önce sevgili blog arkadaşım Aylin'de gördüğüm bu tarifi denemeye karar verdim. Bizde herkes sevdi. Sonuç gayette başarılı olunca sizinle de paylaşayım istedim.  Buyurun bakalım :)
Malzemelerimiz:
10 adet sert kivi
4,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı su
2-3 damla limon suyu

Hazırlanışı:

Kivilerin kabuklarını güzelce soyup yarım ay şeklinde doğruyoruz.
Pişireceğimiz tencereye koyup üzerine şekeri ve suyu ilave ediyoruz. Tencerenin kapağını kapamayın ki taşmasın!
Kısık ateşte ara ara karıştırarak koyulaşıncaya kadar pişiriyoruz.(ilk defa reçel yapacak olanlar bu kıvamı şöylede anlayabilir; bir çay tabağına 1 tatlı kaşığı pişen reçelden alıp buzdolabının buzluk kısmına koyup hemen soğutsunlar. Reçel istediğiniz akışkanlıktaysa olmuş demektir)
Koyulaşma başladığında limon suyunu ilave edip 3-5 dakika daha pişirip altını kapatıyoruz.
Reçelimizi soğutmaya bırakıyoruz.

Afiyet olsun. Sevgiler....

4 yorum:

  1. ellerinize sağlık bende geçtiğimiz haftalarda akçakoca ya gitmiştim oradada yetişiyormuş bende bolca aldım ama artık yumuşadılar reçel olmaz ama acaba marmelat olurmu ki

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım....
    o ekmek ne güzel görünüyor öyle :)

    YanıtlaSil
  3. ÇOK MERAK EDİYORUM ŞU TARİFİ ELLERİNE SAĞLIK:)

    YanıtlaSil
  4. Kiwi reçeli....senin bu tarifi görünce aklıma komşumun yaptığı geldi o çok yapardı banada verirdi o gittikten sonra ben hiç yapmadım rengi ile tdı süper olur bilirim...afiyet bal olsun sizlere...sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...