21 Mart 2013 Perşembe

LİMONLU TUZLU ATIŞTIRMALIK KURABİYELER...

Merhaba, sizlere çayınızın yanında içiniz kıyıldığında atıştırabileceğiniz çok güzel bir tuzlu kurabiye tarifim var. Bu tarifi nereden kimden aldım hatırlamıyorum:( Geçen gün emektar tarif defterimi karıştırırken fark ettim ki yanına yıldız işareti yapıp mutlaka dene diye not düşmüşüm.
Madem mutlaka dene yazmışım o zaman kurstaki arkadaşlara yapıp getireyim dedim:)
Yanına boşuna yıldız işareti yapmamışım çok güzel oldular. Evdeki ve kurstaki herkesten güzel yorumlar alınca sizinle de paylaşayım istedim :)
Malzemelerimiz:
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı su
Yarım çay bardağı limon suyu
1 paket oda sıcaklığında margarin veya tereyağı (250 gr.)
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz( damak tadınıza göre azaltılıp çoğaltılabilir)
1 yumurta sarısı(üzerine sürülecek)
Aldığı kadar un

Hazırlanışı:
Un ve kabartma tozu hariç bütün malzemeleri yoğurma kabımıza alıyoruz.
Güzelce karıştırıyoruz.
Daha sonra kabartma tozunu ilave ediyoruz.
Azar azar un ilave edip aldığı kadar unla kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.
Hafif un serptiğimiz masamızda hamurdan parçalar alıp merdane yardımıyla yarım cm kalınlığında açıyoruz.
İster çeşitli kurabiye kalıplarıyla yada cay bardağının ağız kısmıyla şekillendiriyoruz.
Pişirme kağıdı serdiğimiz yada yağladığımız tepsiye diziyoruz.
Üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz.
180 derecede ayarladığımız fırınımızda üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun.Sevgiler..

9 yorum:

  1. ellerinize sağlık ben çok severim tuzlu kıyır kurabiyeleri.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş canım bir ara bende çok yapardım bir lokmalık at ağzına eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. Zaten görüntüsünden belli ne kadar güzel oldukları. Rengi negüzel olmuş sanki fırçayla boyanmış gibi. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. denenmesi gerekiyor sanki en kısa zamanda :)) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık siz yaparsınızda güzel olmazmı

    YanıtlaSil
  6. elıne sağlık lımon kıyırlık katmıstır yanınada cay tamamdır

    YanıtlaSil
  7. kıyır kıyır nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. bir ara bunlardan bende çok yapardım çok güzeller ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. tarifi denedim.çok güzel oldu.tarifte de sana link verdim belki görmek istersin ...
    http://evimizinmarifetleri.blogspot.com/2013/03/tuzlu-kurabiye.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...