10 Nisan 2012 Salı

FIRINDA BEŞAMEL SOSLU KABAK...

          Pazardan kabak almıştım, mücver yaparım diye. Daha sonra aklıma, bir arkadaşımda yediğim  bu tarif geldi. Denemeye karar verdim. Elimde tarif yoktu. Ölçülerini kendime göre ayarladım. Bana göre ortaya güzel bir lezzet  çıktı:))) Ayrıca kabak mideyi hiç yormayan sindirimi kolay olan bir sebzedir. Biz çok sevdik, bakalım siz sevecek misiniz?



Malzemelerimiz:
1 kg kabak( 4 adet)
250 gr kıyma
2 adet orta boy soğan
1 yemek kaşığı salça(ben biber kullandım)
2 adet orta boy domates
2 adet yeşil biber
1 diş sarımsak
3 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz,pulbiber
1 su bardağı rendelenmiş kaşar (üzerine serpmek için)

Beşamel sos için:
2 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı un
2 su bardağı süt
tuz,arzuya göre karabiber

Hazırlanışı:
  • İlk önce kabaklarımızı güzelce yıkıyoruz.
  • Sonra üzerini geçecek kadar suyla hafif yumuşayıncaya kadar haşlıyoruz.
  • Haşladıktan ve soğuduktan sonra yatay olarak ortadan ikiye bölüyoruz.
  • Kaşık yardımıyla çekirdekli  kısmını çıkarıyoruz.
  • Borcam tepsimize diziyoruz.
  • Diğer taraftan bir tencereye , yemeklik  küçük küçük doğradığımız 2 orta boy soğanı alıyoruz.
  • Küçük küçük doğradığımız biberlerimizide ekliyoruz.
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ  ve salçayla hafif kavuruyoruz.
  • Küp küp doğradığımız domateslerimizide ekliyoruz.
  • Daha sonra kıymayı da koyuyoruz. Son olarak tuzunu ve ezilmiş sarımsağını pul biberini de ekleyerek iyice kavurarak pişiriyoruz.
  • Piştikten sonra hazırladığımız harcı kabakların içine eşit miktarda dağıtıyoruz.
  • Daha sonra 2 yemek kaşığı tereyağı eritiyoruz. İçine 2 yemek kaşığı unu da koyarak hafif kavuruyoruz.
  • Sonra azar azar sütünü de ilave ediyoruz. Topak topak olmaması için tel çırpıcıyla karıştırarak pişiriyoruz
  • Son olarak da tuz ve arzuya göre yarım çay kaşığı karabiberimizi de koyup ocaktan alıyoruz.
  • Beşamel sosu eşit olarak kabakların üzerine dağıtıyoruz.
  • En son olarak rendelediğimiz taze kaşarıda üzerine serpiyoruz.
  • İçine sevgimizi katmayı unutmuyoruz.
  • 200 derecede ısıttığımız fırınımızda üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun. Sevgiler....

6 yorum:

  1. canım harika görünüyor...
    ekrandan yiyesim geldi :)))))
    ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler......

    YanıtlaSil
  2. canım seni izlemeye aldım...
    sende beni izlemeye alırsan sevinirim...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Kabak yemeklerinin her türlüsüne bayılırım nefis görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. Bende severek yaparım bu yemeği.Önceleri kabağı sevmezdim bu lezzet sevdirdi diyebilirim.Ellerinize sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. keşke tarifleri deneyenler yapsa yorum

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...