6 Haziran 2012 Çarşamba

BULGURLU YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI...

     Merhaba, bugün sizlere çok besleyici bir çorba tarifim var. İçinde bulgur var, yeşil mercimek var, daha ne olsun!! Uzmanlar haftada en az 3 kez yeşil mercimek tüketmemizi söylüyorlar:))) Haftada bir kez tüketsek amenna... Gerçi ben haftada üç kez olmasa da fırsat buldukça, çorbasını yapmaya çalışıyorum. (Aferin bana)
Size kısaca yeşil mercimeğin ve bulgurun faydalarından bahsetme isterim. Yeşil mercimeğin içinde nişasta ve bol miktarda protein bulunuyor. Et malum pahalı,protein ihtiyacımızı bu şekilde giderebiliriz.. Yağ içeriği çok düşüktür. Kolesterol içermez. 
Yeşil mercimek, protein,karbonhidrat, lif, fosfor, kalsiyum, demir, sodyum, potasyum, A vitamini B1 vitamini B2 vitamini ve yüksek oranda folik asit içerir. Diyet yapanlar için birebir bir yiyecektir..
Bulgurun içinde  ise özellikle bağırsak kanseri riskini büyük oranda  azaltır. Besin değerleri yanında vitamin bakımından da oldukça zengin bir gıdadır. Bulgurda bulunan B1 vitaminleri folat ve magnezyum  sinir ve sindirim sistemi sağlığında önemli rol oynar. Yani anlayacağımız bulgurda yeşil mercimekte çok faydalı sofralarımızda bu iki gıdaya da sık sık yer vermeliyiz. Bu kadar faydalı bilgiden sonra tarifimize geçebiliriz..



Malzemelerimiz.
1 su bardağı yeşil mercimek
1 çay bardağı pilavlık bulgur
1büyük boy soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
yarım yemek kaşığı biber salçası
yarım çay bardağı sıvı yağ
tuz

Üzeri için:
2 yemek kaşığı tereyağı
2 tatlı kaşığı nane
1 çay kaşığı pul biber.

Hazırlanışı.

  • İlk önce mercimeklerimizi üzerini geçecek suyla, ocağa alıyoruz.
  • Kaynamaya başladıktan 3-4 dakika sonra ocaktan alıp süzüyoruz.
  • Diğer tarafta geniş bir tencerede yemeklik küçük küçük doğradığımız soğanlarımızı, sıvı yağ ve salçayla beraber kavuruyoruz.
  • Üzerine mercimeklerimizi ve bulgurumuzu koyup karıştırıyoruz.
  • Tuzunu ve suyunu koyup pişmeye bırakıyoruz.(ben yaklaşık 13 su bardağı su koydum)
  • Piştikten sonra, bir tavada tereyağla birlikte yaktığımız nane ve pul biberi üzerine döküyoruz.
  • Çorbamız servise hazır.


Afiyet olsun. Sevgiler...

8 yorum:

  1. bizde çok sık yaparız eriştelisini

    eline sağlık olsun canım

    YanıtlaSil
  2. yeşil mercimekle yapılan çorbaları çok severim,leziz ve sağlıklı. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuş bende bunun makarnalısını yaptım en kısa zamanda yayınlayaçağım eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım. Valla canım çekti ama Antalyam malum sıcaklar başladı. Çorba canım çeksede sıcaklık verdiğinden yapmıyoruz. Ben yeşil mercimek çorbasını hep erişte ile hazırlardım. Bulgur dahada lezzet katar diye düşünüyorum. Tarifini deftere not ettim. Yiyenlere şifa olsun.

    YanıtlaSil
  6. Bizim evde erkekleri pek severler
    Ellerine sağlık arakdaşım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Hımm nefis görünüyor canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. kaç dakka kaynatmalıyız onuda yazaydınız iyiydi

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...