18 Haziran 2012 Pazartesi

MURTUĞA(VAN YÖRESİ)

  Merhaba...  İşte geldim buradayım. Sizleri ve bloğumu çok özledim:))) Çok güzel ve bir o kadarda yorucu Karadeniz turumuzu tamamladık.. Karadeniz'den çok güzel anılarla ve fotoğraflarla döndüm.
Yazmak için sabırsızlanıyorum. Ama ilk önce Gap turu yazılarımı tamamlamak gerek. Yani Karadeniz için biraz daha beklemeniz gerekecek.. Gözlerimiz ve ciğerlerimiz bayram etti. Yeşilin her tonuna doyduk. Bol bol oksijen depoladık, güldük eğlendik. Yeni arkadaşlar edindik. Kısacası çok memnun kaldık:)))

Gelelim bugün ki tarifimize, bugün sizlere kahvaltılarınız da değişik bir alternatif olabilecek bir tarifim var. Benim murtuğa ile tanışmam, Aşk ve Ceza dizisi sayesinde olmuştu. Dizideki aile Vanlı bir aileydi. Yardımcılarına kahvaltı sofrasında bir kaç kere  murtuğa yapmasını söylemişlerdi:)) Bende ne ki bu murtuğa  diye internette araştırmıştım. Denedim, gayet güzel bizim damak tadımıza da uygun çok sık olmamakla birlikte ara sıra kahvaltılarım da yapıyorum. Her güzel lezzetler gibi kalorisi yüksek.. Ara sıra yapabiliriz yani:))) Ayrıca çok da basit. Buyurun bakalım:)))




Malzemelerimiz:
yarım paket tereyağı(125 gr)
yarım su bardağı un
2 adet yumurta
tuz

Hazırlanışı:

  • Bakır tavanız varsa onu kullanalım. Yoksa da teflonda da yapabilirsiniz.
  • İlk önce tereyağı tavamızda eritiyoruz.
  • Daha sonra unu koyup rengi değişip unun kokusu çıkana kadar kavuruyoruz.
  • Bir kasede yumurtaları tuzlayıp çatalla çırpıyoruz.
  • Kavurduğumuz unun üstüne döküp pişiriyoruz. Murtuğamız hazır bile...
  • Arzu ederseniz, kalori sıkıntısı olmayanlar, balla ve cevizle karıştırıp yiyebilir, öylede çok lezzetli oluyor.
Afiyet olsun. Sevgiler...

9 yorum:

  1. hos geldin canim
    insAllah deneyecegim dogu lezzetlerine hayranim cünki
    selam ve dua ile

    YanıtlaSil
  2. hoşgeldin canım,evet biraz kalorili bir yemek olmuş ama değer gibi görünüyor..

    YanıtlaSil
  3. Canım hoşgeldin, özledik seni.Çok güzel bir tarif olmuş,hiç denemedim şimdiye kadar.Ellerine sağlık.Mutlu haftalar,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. kalorisi neden yüksek olduğu yöre ile ilgili soğuk yörelerde böyle ağır yemekler yeniliyor ki hastalık ve soğuğa dayanıklı olunsun bizde bir kere yesek bir şey olmaz deneyeçeğim eline sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  5. bende duydum ama denemedim,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. çok ilginç bir tarif ilk defa görüyorum, elinize sağlık pazar kahvaltısında denemek lazım acilen...

    YanıtlaSil
  7. Selamlar arkadaşım hoş gelmişsin evet boşda gelmemişsin çok farklı yöresel tarifler paylaşmışsın nerde yöresel tarif ben ordayım emeklerine ellerine saglık arkadaşım

    YanıtlaSil
  8. Her hafta bir kez mutlaka yapılır çocuklar çok sever ellerine sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
  9. çok ilginç ama bir o kadar da leziz bir tarife benziyo

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...