25 Haziran 2012 Pazartesi

VİŞNELİ YAPRAK SARMA...

    Merhaba, bugün size çok güzel bir sarma tarifim var. Vişneli yaprak sarma aslında bir Osmanlı yemeğiymiş. Mayhoş tatları sevenlerin afiyetle yiyeceği  bir lezzet.. Bu aralar bahçemdeki vişneleri değerlendirmek için bol bol vişneli tarifler yapabilirim. Bu da onlardan biri,bence hemen deneyin. O kadar lezzetli ki hemencecik bitti:)))


Malzemelerimiz:
4 su bardağı pirinç
1 su bardağı zeytinyağı
4-5 adet orta boy kuru soğan
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
yarım demet maydanoz
3 tatlı kaşığı kuru nane
2 tatlı kaşığı kuru  reyhan 
2 su bardağı çekirdeği çıkarılmış vişne
1 küçük çay bardağı vişne suyu
Asma yaprağı
Tuz
Arzuya göre dolmalık fıstık ve kuş üzümü koyabilirsiniz.(ben koymadım)



Hazırlanışı:

  • Benim yaprağım taze olduğu için, kaynar suda biraz haşlayıp, süzüp soğuk sudan geçirdim.
  • Salamura yaprak kullanırsanız yaprakları biraz soğuk suda bekletip süzüyorsunuz.
  • Kuru soğanları ince ince yemeklik doğruyoruz. Yada rondodan geçiriyoruz.
  • Bir tencereye 1 su bardağı zeytin yağla, salçayı  koyup  pembeleşinceye kadar kavuruyoruz.
  • Yıkayıp süzdüğümüz pirinçleri de koyup iyice kavuruyoruz.
  • 1 su bardağı vişneyi ve vişne suyunu da ilave ediyoruz.
  • Baharatları, tuzu  ve maydanozu da koyup güzelce karıştırıyoruz.
  • Harcımızı soğumaya bırakıyoruz.
  • Soğuyan harcımızdan yaprakların içine koyup, her sarmanın içine 1 adet vişne gelecek şekilde  sarıyoruz.
  • Sardığımız sarmaları güzelce tencereye diziyoruz.
  • Üzerine 2-2,5 bardak  kadar  su koyuyoruz.
  • Kalan 1 bardak vişneyi üzerine güzelce dağıtıyoruz.
  • Çok hafif tuz serpiyoruz.
  • Üzerine  ters bir tabak yerleştirip kapağını kapatıyoruz.
  • Kaynamaya başladıktan sonra, altını kısıp yaklaşık 25-30 dakika kadar kısık ateşte pişiriyoruz.
  • Soğuyunca servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun. Sevgiler...

16 yorum:

  1. denemesi gereken bir tarif can hayirli bir hafta dileklerimle ellerin dert görmeye

    YanıtlaSil
  2. hiç denemedim ama eminim lezzetli olmuştur ,görüntüsü de harika ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. vişneli ilk görüyorum ama görüntü süper canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ilk defa duyuyorum ama tam bana göre zeytinyağlı olunca ekşi olması lazım zaten eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. Nefis gözüküyor,elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. bir kere yedim inanılmaz güzel bir tat ama hiç denemedim..elerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. osmanlı yemeği olduğnu tahmin etmiştim,ancak onlar yapar böyle değişik lezzetleri bir arada,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  8. Görünüşü harika, tadını çok merak ettim :)

    YanıtlaSil
  9. ELine sağlık bende puantiye gibi çok merak ettim tadını.Osmanlılar ağzının tadını biliyolarmış
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  10. Harika gorunuyorrrr....uzun zamandir denemek istedigim bir tarif en kisa zamanda kesinlikle denicem ellerine saglik hayatim:)

    YanıtlaSil
  11. canım ellerine sağlık...
    sunum harika....
    kocaman sevgiler....

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım il defa gördüm dene beni dene beni diye bağırıyor bu tarif :)

    YanıtlaSil
  13. harıka gorunuyor vısne harıka bır lezzet katmıstır emınım ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  14. Bende bugun yaptım. misafirlerim cok
    begendi denemek isteyenler mutlaka yapsın.:)

    YanıtlaSil
  15. Peki bu tarifi bu zaman itibariyle olarak dondurulmuş vişneden yapabilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapabilirsiniz,pek fark olmuyor.Bende bu dönemlerde mecbur yapıyorum:)Tabii tazesi her zaman daha makbul.Sonucunu paylaşırsanız sevinirim:)sevgiler..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...