21 Haziran 2012 Perşembe

TABİATLA SABAH ÇAYI...

      Yazın gelmesi, günün erken ağarmasından mıdır nedir, bu sabah çok erken uyandım. Kahvaltı hazırlamak için bile çok erken bir saatti. Madem öyle ben de bu sabah uyanan tabiatla takılayım dedim :) Önce terasta bulunan begonyalarıma günaydın diyerek su verdim. Daha sonra kendime güzel bir çay demleyip terasta koltuğa kuruldum.
Bizim evimiz İstanbul'da olmasına rağmen, dört bir yanı yeşillikler arasında yer alır. Hem şehir hem doğa hayatını iç içe yaşadığımız için kendimi şanslı hissetmişimdir hep. Genelde sebzelerimizi evimizin önünde kendi yetiştirdiğimiz bahçemizden toplarız. 
 Ben bunları size yazarken güneşte yavaş yavaş gökyüzünün en tepesine ulaşmıştı. Önümde uzanan yemyeşil bir örtü, toprak ve ot kokusu, haziran papatyalarının hafif sabah esintisiyle ağırdan ağırdan yaprak dansı...... Bu görselliğin yanında, fonda müzik olarak kuş cıvıltısı ve yaprak hışırtısı.....


Orhan Veli'nin o çok sevdiğim,meşhur şiirinde dediği gibi ; İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı... Bir yandan çayımı yudumlarken kapadım gözlerimi. Tabiatın uyanış sesini dinlemeye başladım .Bu dinleyiş ruhuma iyi geliyordu. Sessizliğin sesini dinlemek gibi bir şey. Tabiatın sesini dinlerken,beynim dertten kederden arınıyor, boşalıyor sanki..
 Doğanın güzelliğine dalmışken çayımı soğutmuşum. Güneş tam tepede,gün iyice uyandı uykusundan. Bu keyifli dakikalardan ayrılmak istemezdim. Ama, kahvaltıya gelecek misafirlerim için sofrayı  hazırlamam gerek:))
Sevgiyle, yeşilliklerle, çiçeklerle kalın :))

10 yorum:

  1. o çay ne de güzel içilik o manzarada.


    görüşmek üzere
    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. yeşile doyamıyorum bende bu yüzden yarınn karadeniz turunu cıkacağım:)))
    güzel kutlama yorumunu için de teşekkür ederim
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Evinin manzarasına ve o güzelim begonyalarına bayıldım.Ben de İst'da yaşıyorum ama maalesef her yer beton.Evimi ve balkonumu yeşillendirmeye çalışıyorum ben de.
    Çay da ne güzel gider o güzelliklerin içinde,afiyet şeker olsun:)

    YanıtlaSil
  4. ne büyük bir şans ben de balkonla yetiniyorum...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. bende ets ile gidicem ets den hep memnun kalmışımdır inşallah yine memnun kalırım batum dahil on günlük bir tur.inşallah fazla yağmur yağmaz eşofman spor ayakkabı rahat bi kot bol bol tişört ve hırka alıcam yanıma ayyy yazarken sabırsızlandım hee:)))

    YanıtlaSil
  6. tavsiyeler için teşekkür ederim canım uyacağım söyledilerine :))batumu merak ediyorum gecesini de mutlaka gezeceğim

    YanıtlaSil
  7. istanbul da boyle yerler kalmis mi?ne guzel ne sanslisin..

    YanıtlaSil
  8. nekadar güzel bir yerde oturuyorsunuz..çiçeklerinize manzaranıza bayıldım..nekadar huzur verici..yaşadığınız anları öyle güzel yazmışsınızki yanınızdaymışım gibi hissetim..:)bende istanbulda oturuyorum Allahtan bizim burasıda site oldugu için bahçelerimiz güzel..ama sizinkinin yanında hiç kalıyor tabi:))

    YanıtlaSil
  9. Yazinizi okurken siir okur gibi akici ve derinliklere dalarak okudum. Cok icten yazmissiniz. Bir anda baharin ne guzel oldugunu ve tadini cikarmam gerektigini hatirladim.... Tsk.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...