19 Haziran 2012 Salı

MAŞ FASÜLYESİ SALATASI...

    Merhaba, bugün size çok güzel ve çok faydalı bir salata tarifim var. Maş daha çok güneydoğu mutfağında kullanılır. Faydalı bir besin olduğundan, artık her yerde biliniyor.
Bu besleyici salataya geçmeden önce biraz maşın faydalarından bahsedelim. En büyük özelliği bağırsak düzenleyici ve şeker düşürücü olmasıdır. Şeker hastaları için önemli olan B vitamini içermektedir. İçerisinde bol protein ve lif bulunmaktadır. Hücre yenileyici özelliği vardır.
Akdeniz bölgesi ve toroslarda yetişir. Çorbasını, piyazını yada benim gibi salatasını yapıp yiyebilirsiniz. Artık bulması da kolay. Bütün süpermarketlerden ve aktarlardan bulabilirsiniz.



Malzemelerimiz:
2 su bardağı maş fasülyesi
3 adet kırmızı biber
1 su bardağı mısır
1 adet en küçük boy mor lahana
yarım demet maydanoz
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı sumak
1 çay kaşığı pul biber
nar ekşisi, limon, tuz.

Hazırlanışı:

  • Marş fasülyelerini geceden ıslatabilirsiniz.
  • Fasülyeleri üzerini 2 parmak geçecek suyla  pişiriyoruz.
  • Dikkat edelim çabuk pişiyorlar. Süzüp soğutuyoruz.
  • Maydanozu, kırmızı biberi, mor lahanayı küçük küçük doğruyoruz.
  • Karıştırma kabımızda soğuyan fasülyelerle ve diğer malzemelerimizle beraber güzelce karıştırıyoruz.
  • Salatamız hazır.

Afiyet olsun. Sevgiler...

13 yorum:

  1. süper görünüyor.hem de çok faydalı .ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. yazın salata olsun başka bir şey istemem eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. mehtini daha önce çok duyudm ama kullanmak ve yemek kısmet olmadı...

    inşaAllah markete gittiğimde bakıyım

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. MAŞ FASÜLYESİNİ ÇOK SEVERİM ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

    YanıtlaSil
  5. ben ilk kez duydum .
    bakinca soya,yi andiriyor,kismetse türkiye ye gelince bakarim artik
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. bende hic.yemedim mas fasulyesini.salata oldunda nasil olursa olsun.

    YanıtlaSil
  7. hiç yemedim ben maş fasülyesii..tadı nasıl ki acaba..çocuklar sever mi..alıp denemeli..ellerine sağlık canımm..sevgiler

    YanıtlaSil
  8. bende sık sık yapar oldum. Eşimin şeker sıkıntısı var perhizde onun için yapıyorum. Sağlık konusunda haklısın çok faydalı.Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. yazın çokta güzel gidiyor salatakar ellerine sağlık güzel görünüyor tadıda öyledir.

    YanıtlaSil
  10. görüntü muhteşem ....
    gel beni ye diyor...
    ellerine sağlık arkadaşım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım rengarenk harika görünüyor sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  12. ilk kez geçen sene tanıştım maş fasulyesiyle çorbasını yapmıştım..salatada çok iyi bir fikir ellerinize sağlık..
    bende sizi bloğuma beklerim :)
    http://sevilindenizi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık,salata nefis görünüyor.Sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...